15.6.09

Wat ben jij sterk!

door Loor

Een fervent Marktplaats-bezoekster als ik weet zo nu en dan verdomd aardige spulletjes op de kop te tikken. Voor verdomd weinig geld. Geduld is daarbij beslist een vereiste, net als veel vertrouwen in de goedheid van mijn medemens, want via Marktplaats kom ik soms bij wildvreemde mensen over de vloer, en zij bij mij.

Zo ook gisteren, toen ik naar een eettafel ging kijken die geheel aan mijn verwachtingen en vooral de inhoud van mijn portemonnee voldeed. De deal was dus snel gesloten met het vriendelijk ogende stel. Zij: blond, al op leeftijd; hij: een jeugdige, twee meter lange Jamaicaan. En die twee meter lange Jamaicaan – met zijn blij glimmende ogen – kwam zojuist de tafel in kwestie bij mij thuis bezorgen (tegen een 'meerprijs' van een tientje), die hij op wonderlijke wijze in zijn oude Combo had weten te proppen.

Met een grijns parkeerde hij het loodzware ding in mijn kamer, alsof het een kistje wijn was, en ik – dom, dommer, domst – zei dat ik onder de indruk was van zijn kracht. 'Wat ben jij sterk, zeg!' kakelde ik opgewekt, waarop zijn ogen op 'slaapkamerstand' overschakelden en zijn grijns zo mogelijk nog breder werd. Shit. Ik was gewoon niet slim bezig, volgens de 'Handel-veilig-via-Marktplaats-regels'.

Ik rekende haastig af en liep met hem naar de voordeur, waar ik mijn meest afstandelijke gezicht opzette: 'Zeg, heel erg bedankt en doe je vrouw de groeten van mij.' Maar toen begon de man een nauwelijks verstaanbaar betoog te houden over relaties en dat het af en toe 'really no good' was tussen hem en haar (oftewel: 'Als je een keer een afspraakje met me wil, maak ik geen bezwaar.') 'Ah joh, jullie lijken me nou echt hét perfecte koppel! Komt wel goed. Nogmaals dank voor het brengen, hoor. Dag!' 'Mmm, je hoeft me niet te bedanken, jouw lach is al voldoende...' bromde de grijns.

En daar ging hij, dapper opgevouwen in zijn Combo. Vrolijk zwaaiend. Te vrolijk. Alsof we elkaar spoedig weer zullen zien...

Nee, hè? Dat zal toch niet? Of toch wel? O god.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten