23.9.11

Sprong

door Loor


Er kleinzielig over doen heeft geen zin. Loor Schrijft is in de vergetelheid aan het raken en dat is volledig terecht.
Ik kan natuurlijk webstreepjelog de schuld geven van het verwoesten van ruim drie jaar liefdevolle inzet voor mijn langzaam veroverde en niet meer weg te denken plek in de blogosfeer, ze voor de rechter slepen wegens onherstelbaar psychisch leed en het geslagen gat in veler levens, maar een nieuwe stek was zo gevonden en de tamtam van de social media zorgt vanzelf voor de nodige bezoekers. Een door de wol geverfd kind als ik kan de was doen. De waarheid is dat ik er gewoon even geen zin in had. Zoiets. Want verliefd en eindelijk aan het laatbloeien en zo. Die nieuwe sprong, die vrije val, stond niet op mijn lijstje. Nergens, niet eens in nauwelijks leesbare lettertjes onderaan. Alleen bescheiden zaken van niet emotionele aard op mijn wishlist. Maar er is iets aan het gebeuren. Het gebeurt. Het. Het kan ook misgaan, natuurlijk, het risico van de vrije val. Tot ik weet waar en hoe ik zal landen wil ik er mijn hoofd niet teveel over breken. Deze keer niet. Les jeux sont faits. Ondertussen pak ik mijn pen weer voorzichtig op. Minder boos op de wereld, verwonderd, verfrist. Hopelijk tot snel, lieve lezer. Tot méér.

13 opmerkingen:

  1. Loor! Ik verdenk je van geluk, het staat je goed! Liefs, Ab

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks vergetelheid, Loor.
    Gewoon nieuwe tijden, een nieuw begin.

    Tot meer!

    Vasti

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch kan ik me Loor wat moeilijk in de vrije val voorstellen. (En men zegt dat ik weet waarover ik praat waar het over het onderwerp van deze column gaat)

    "And sometimes when I'm falling, flying
    Or tumbling in turmoil I say
    Oh, so this is what she means "

    http://youtu.be/OtT7Og2LBbE

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, nee, Loor, zo zit dat niet. Ik was je niet vergeten. Maar op mijn eigen blog, waarop ik je gemeld had onder de favoriete sites, stond plotseling, dat je aan het migreren was.
    Dat ging dermate lang duren, dat er enige verwondering ontstond. Hetgeen natuurlijk het begin van de wijsheid had moeten inhouden. Bij mij echter was het het begin van geduld. Langzamerhand meende ik, dat je naar de Zuidpool gemigreerd was en dat je huis natuurlijk uitgebreid geïsoleerd diende te worden.
    Toen zag ik je opeens vermeld op het blog van Bert Bron, waar ook het mijne vermeld staat. En zo kwam ik hier terug en moet nu even e.e.a. bij mijzelf aanpassen.
    Ik vermoed, dat ik Socrates wel kan verwijderen. Maar Loor komt weer terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed Loor, een hommage dan maar. Aan een voortreffelijk schrijfster aan wier wederopstanding ik geen moment twijfelde. En tegelijk aan een muziekstuk waar ik dierbare herinneringen aan ontleen. Van La Venexiana “Ad pedes” uit Membra Jesu Nostri, van Dietrich Buxtehude.

    Met dank aan de mooie momenten op "Loor schrijft".

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze dus:

    http://www.youtube.com/watch?v=FvRblZUmcrg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "Loor in de vergetelheid"? In der eeuwigheid niet! Goed dat je er weer bent, miss L.

    Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Loor, de Youtubetjes doen het niet. Of ligt dat aan mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Philippine, vrees dat de links in deze reactieruimte niet automatisch actief zijn. Je moet ze kopiëren en in je browserbalk plakken. De moeite waard (@Filantroop!).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel fijn de harde kern van mijn lezers hier weer te treffen. Doet goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo te zien komen je naar de Zuidpool gemigreerde stukken langzaam boven de ijskap uit.
    Ik zie dan opeens een nieuw stuk van 'Loor schrijft' verschijnen in mijn feed, maar dat zou er dan al een jaar staan...


    Gewoon nog even doorgraven Loor. Wachten op de beloofde opwarming van Moeder Aarde kon wel eens lang gaan duren.

    BeantwoordenVerwijderen