21.1.12

Ik mis hier

door Loor



Letters, woorden, zinnen. Als los zand of samenhangend, (g)een verhaal vormend. Ze horen hier. Ze missen hier. Ik mis hier.
Het maakt niet uit wat er ontstaat, zolang mijn vingers de toetsen maar raken, het wit van mijn scherm geen agorafobie meer veroorzaakt, ik me weer capabel ga voelen. En ik was al zo capabel. Om een ongenadig knipperende cursor voor ze uit te doen snellen, voor die letters, woorden en zinnen.
Nu oogt hij iets minder meedogenloos, verschijnt en verdwijnt geduldig, wachtend op mijn verhaal, mijn geestdrift, mijn verbetenheid, mijn verwondering, mijn gezeur. Waarmee ik de blanke leegte mag vullen. Tijdelijke incoherentie geen probleem. Als ik hem maar weer opjaag, als een brooddronken kind. Met spatiebalk en enterknop. Tot we beiden tevreden het wit hebben getemd, dat, op de keper beschouwd, heel eenvoudig zal blijken te zijn. Zoals toen. Ik zo capabel was.

6 opmerkingen:

  1. Loor, je bent klaar voor Poetry International.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je weet hoe ik erover denk maar ik herhaal het nog maar een keer; aan de dichtbundelarij, Loor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht zonet: toch effe kijken of Loor een nieuw stukkie heeft geschreven. En het is werkelijk zo. Heel fijn vind ik. Philippine.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brooddronken kind, blijf schrijven. Ik lees je graag!

    BeantwoordenVerwijderen