16.10.12

Ik ben net als God

door Loor


Het is waar. Gewoon heel erg waar. Maar ik ben net als God. De onzekerste macht van het universum. Altijd zoekend naar confirmatie. Geruststelling. Bewieroking. Een kneepje in de arm. Met één voet dreigend over de drempel. Richting ver, verder, verst weg. Tot in de eeuwen der eeuwen weg. Als bevestiging geen constante factor kan zijn.

Net als God vertoon ik ongeneeslijk junkiegedrag, verlangend naar en afhankelijk van onbetaalbare shots blijvendheid en bekrachtiging. En net als met een veeleisend iemand als God valt er daarom soms lastig met mij te leven.

Wat ik op God voor heb is dat ik een onvoorwaardelijke omhelzing tot mijn beschikking heb. Geopende armen die kunnen omsluiten. In mijn bangste uren. Als ik al bijna over de drempel ben. Steeds weer.

De intensiteit die daarvan uitgaat breekt met alle religieuze mores. Die kun je niet uitleggen, zelfs niet in het mooiste, diepzinnigste gebed. Die moet je voelen.

7 opmerkingen:

  1. compliment, het is erg mooi beschrijven - ik zal het vast als een gedicht willen lezen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit kwam gisteravond echt als een nachtzoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem
    "Klap van de molen."

    Ik ervaar slechts een enorme onzekerheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd aan welke "onzekere jonge? god" jij refereert Loor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'Wat ik op God voor heb'...

    Kijk, daar hou ik nou van. Niet van dat benauwde. God moet gewoon Zijn Plaats weten.

    (Gelukkig is hij die zich in jouw warme omstrengeling mag verliezen).

    Gideon

    BeantwoordenVerwijderen