13.11.13

22:38

door Loor

Het wordt laat, laat. Verlangzaam je pas, ik wil je eindelijk aan kunnen vatten.
Je vlucht en mistrouwen zijn gewettigd, maar scheld me kwijt wat ik je berokkend heb. Dat ik je liet bevragen, verootmoedigen, striemen, deformeren. Ik had je weg moeten hangen als een kostbare jurk. Toen je op je mooist was, in je dagen van schittering. Je moeten schutten tot ik mij door alle scepsis en vrees gevochten had. Tot ik had begrepen waar het echt om gaat: verbinding aan dit leven. Met ontastbare, onschatbare zaken als overtuiging, volharding, gezonde devotie en vrolijkheid. Het mag hoe dan ook niet voorbij gaan. Jij mag niet voorbij gaan. Sta dus stil en laat me de tornen herstellen die door mijn roekeloosheid zijn toegebracht. Laat me je alsnog borgen totdat de allerergste dagen en nachten achter me liggen en ik weer dromen kan maken om naar toe te leven. Pas dan zal ik me weer verankeren aan jou. Goedenacht, lieve Loor. Raak niet in paniek. Je fonkeling zal weerkeren. Je bent niet meer alleen.

7 opmerkingen:

  1. Prachtig Loor. Je fonkeling zal zeker weerkeren. Zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "And all our yesterdays have lighted fools

    The way to dusty death. Out, out, brief candle!

    Life’s but a walking shadow, a poor player

    That struts and frets his hour upon the stage

    And then is heard no more. It is a tale

    Told by an idiot, full of sound and fury,

    Signifying nothing." Laten we nú dansen en het leven vieren.

    Gideon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je fonkeling heeft je nooit verlaten want jij bént de fonkeling...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij wist wel wie ik was
    Zwaaiend met mijn jas
    Mijn armen wijd en leeg
    En een hart dat schreeuwend zweeg
    Dat steeds meer verlangde
    Naar de warmte van je wang

    Laten we dansen, m'n liefste
    Dansen aan zee
    Laten we dansen, m'n liefste
    Dansen aan zee
    Een afscheidswals aan de waterlijn
    Dansen aan zee
    Één voor je tranen
    Twee voor de mijne
    Drie voor de horizon
    Waaraan we verdwijnen. (dansen aan zee)
    ----------------------------------------
    Romeo's ogen waren de schuldigen. Een ieder die opzoek zou gaan naar Julliet, zou zwaar teleurgesteld raken. Jij bent geen Julliet. Dus waarom zou IK, niks betekende woorden hier voor jou vuil gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen