9.12.13

The trail of crumbs

door Loor

Stilaan voel ik de grond weer onder mijn voeten. Hij dringt zich op in de onbepaalde tijd waarin ik vruchteloos naar richting zocht.
Hij vertelt me haar te vergeten en dat het gaat om waar ik naartoe ga, hoe grillig en precair de weg erheen ook is. Het uitzicht op de plaats van bestemming belooft spectaculair te zijn, maar de verwachte aankomsttijd hangt af van convictie, geestkracht en bezieling, niet van afstand of leidsman. Het is een zaak van berusting en bezonnen uitlevering aan stuurloosheid. Aan dwaling en afdaling op onzichtbare hoogtelijnen van de ondoorgrondelijke route naar ultieme alteratie en krachtigmachtig en adieu koppig verdriet. Een nieuw lied. De reis van een leven dat beginnen mag.

6 opmerkingen:

  1. En dan hoor ik wel eens dat ik 'moeilijk' schrijf. Ik heb de zwarte doventolk nodig, die Mandela's begrafenis luister bijzette.

    Liefs

    Hafid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PS Met voorafgaande reactie wil ik geenszins de gekleurde dove medemens in een negatief daglicht plaatsen. Ik heb zwarten onder mijn vrienden en, behalve dat ze wél geluid maken, hoewel ze ook veel gebruik maken van hun handen tijdens het praten, zijn ze stuk voor stuk warme en hartelijke mensen.

    Hafid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hehehe...

    Voor wie de doventolk heeft gemist:

    http://www.powned.tv/nieuws/media/2013/12/doventolk_doet_maar_wat.html

    Liefs terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nothing hunts us like the things we don't say, Loor

    M.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. don‘t go yonder
    to these uncharted territories,
    without my compass
    you might be helpless, time
    is not yet ripe.

    don‘t you go yonder
    into these strangers‘ arms,
    without my embrace
    you will get swallowed, take
    your time, please, take your time.

    don‘t go yonder
    don‘t go gently, at least,
    into my nightmare.
    avoid my silence but don‘t keep
    quiet. and when the time seems right,
    at least, don‘t you forget
    the words of the past.

    M.

    BeantwoordenVerwijderen